Wednesday, December 17, 2008

Bagaimana mahu mendaftar menjadi ahli?

Bagi Cekalistik yang masih ragu-ragu bagaimana mahu sign up menjadi ahli, ini ada cara-cara bagaimana mahu sign up gmail dan at the same time dapat menjadi follower di blog Cekalistik.
(Cekalistik di WAJIB kan mendaftar menjadi follower!)


1. Mula-mula sekali, sila masuk ke http://www.google.com/ dan click sign up. Isi segala butir-butir keterangan yang diperlukan dan click accept je lah apa yang dia cakap semua tu ;))

2. Setelah siap membuat account gmail anda, sila masuk ke http://www.blogger.com/ dan anda boleh sign in di laman web tersebut menggunakan account gmail anda. Di situ, anda sendiri boleh menubuhkan blog anda sendiri (jika mahu) dan anda boleh masuk ke official Cekalistiks blog http://cekalistik07.blogspot.com/

3. Setelah anda berjaya membuka blog Cekalistik, semua Cekalistik di WAJIB kan menjadi follower di blog tersebut. Jika anda mempunyai masalah untuk menjadi follower, sila baca post di bawah ini :)

4. Finally, ta-daa! wallah~ You are one of the followers at Cekalistiks blog :)

5. Setelah itu, anda semua (Cekalistik) juga boleh post sebarang comments (yang bermanfaat ye) di setiap post dan anda juga boleh post apa2 pun..Amat menarik jika anda berkongsi segala cerita menarik tak kisah la hal kolej/uni, family, telly, buku atau laman web yang menarik yang lain la..Mesti lagi meriah kan blog ni..Jadi sama-sama lah memeriahkan blog ni agar semua rajin baca dan memberi kita manfaat di samping itu. So, kita enjoy!!!!!! XD


Cheers :)

No comments:

Post a Comment